Обласні та Всеукраїнські конкурси

ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ

XІІ Всеукраїнського фестивалю-конкурсу
«Учитель року з предметів
духовно-морального спрямування – 2017»
у Національному університеті «Острозька академія»
30-31 березня 2017 року



ЗАГАЛЬНА тема 2017 року:

«біблія про сімейні цінності і взаємини у сім’ї»
        Для викладачів професійно-технічних навчальних закладів:
1. Письмовий тест на знання Святого Письма. (Учасники пишуть тест під час конкурсу).
2. Презентація фрагменту уроку для певного віку студентів (за власним вибором із урахуванням загальної теми).
Час презентації – 15 хв.
3. Розв’язання актуальних проблемних ситуацій на духовно-моральну тематику (на вибір членів журі). Наприклад: Ви довідалися, що один із ваших студентів палить. Поясніть йому у світлі Біблії про шкідливість цієї звички.
4. Демонстрація фрагменту уроку або виховного заходу «Творчість на уроці духовно-морального спрямування», з використанням музики, співу, гри на музичному інструменті, живопису, рукоділля тощо (на вибір вчителя).
Час презентації – до 10 хв.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ
І. Тест на знання Святого Письма учасники конкурсу «Учитель року з предметів духовно-морального спрямування» пишуть в Національному університеті «Острозька академія».

ІІ. Заняття, урок, практичне заняття оформити в редакторі Microsoft Word; шрифт TimesNewRoman; розмір шрифту – 14; інтервал – 1,0 та надіслати в електронному вигляді на e-mail christian.lab@oa.edu.ua

ІІІ. Презентації бажано підготувати в PowerPoint.

IV. Подання матеріалів (заняття, урок, практичне заняття) та заявок на участь у конкурсі – до 15 березня 2017 року.

V. Всі учасники фестивалю-конкурсу будуть нагороджені грамотами та бібліотечками дидактичної та богословської літератури.

VI. Переможці будуть нагороджені дипломами, цінними призами та путівками до християнського оздоровчого табору.

VІI. Харчування учасників фестивалю-конкурсу за кошти організаторів.

VІІI. Початок о 10 год. 30 березня 2017 року.

 IX. Адреса: Лабораторія християнської етики, психології та педагогіки; Національний уні       верситет «Острозька академія», вул. Семінарська, 2, 
    м. Острог, Рівненська область, 35 800.



XІ. Оргкомітет: тел. 067 104 5737, Власова Світлана Борисівна


Координатор
XІІ Всеукраїнського фестивалю-конкурсу
«Учитель року з предметів духовно-морального спрямування»,
доктор педагогічних наук, професор
Національного університету «Острозька академія»
Василь Миколайович Жуковський

ПОЛОЖЕННЯ
про проведення X Всеукраїнської олімпіади «Юні знавці Біблії – 2017»
у Національному університеті «Острозька академія»

Актуальність проведення олімпіади. Майбутнє особистості, сім’ї, держави, людського суспільства і цивілізації в цілому значною мірою залежить від того, які цінності закладаються в душі молодого покоління. Вирішальну роль у вихованні дітей та молоді відіграє біблійне розуміння особистості як духовно-фізичної істоти, яка складається з духу, душі і тіла. Лише розвиток усіх трьох складових людини: її духовного, душевного (психічного) та фізичного начал дозволяє сформувати гармонійну особистість. Нерозуміння, несприйняття чи свідоме нехтування такою сутністю людини як творіння Божого приводить до її неадекватного виховання і невтішних наслідків, таких як непокора і неповага до старших, хуліганство, злочинність, алкоголізм, розбещеність, наркоманія, ігроманія, комп’ютерна залежність і музикоманія, що проявляються в характері і поведінці молодого покоління.
У процесі виховання дітей і молоді особливе значення має духовно-моральний аспект. У сучасному суспільстві він актуальніший, ніж будь-коли раніше. Тому традиційні виховні інституції: сім’я, школа, церква і громада, мають координувати свої зусилля у сфері духовно-морального виховання підростаючого покоління. Для духовно-морального виховання молодого покоління потрібно все ширше використовувати такі виховні форми, методи і засоби виховного впливу, які вже перевірені національним і зарубіжним педагогічним досвідом і засвідчили свою ефективність. Йдеться про заходи, які використовують виховний потенціал Біблії і християнських цінностей.
В українській школі з початку незалежності Української держави викладаються предмети духовно-морального спрямування на основі християнського віровчення, які засвідчили свій неперевершений виховний потенціал. На жаль, змагальних заходів для школярів, які вивчають ці предмети, на Всеукраїнському рівні до 2008 року не проводилось. У цьому зв’язку важливою формою духовно-морального виховання дітей та молоді стала Всеукраїнська олімпіада «Юні знавці Біблії», яка проходить на базі науково-дослідницької лабораторії християнської етики, психології та педагогіки Національного університету «Острозька академія». З 2013 року в олімпіаді беруть участь діти дошкільного віку, учні професійно-технічних училищ і студенти вищих навчальних закладів.
Місце проведення олімпіади. Олімпіада «Юні знавці Біблії» зазвичай проходить у декілька етапів. Спочатку вона проводиться в школі, далі в районі, області, а для переможців обласного рівня місцем проведення заключного етапу Олімпіади традиційно стає Національний університет «Острозька академія», правонаступник славнозвісної Острозької академії 16-17 століття, адже саме тут у 1581 році на благословенній острозькій землі побачила світ перша друкована Біблія старослов’янською мовою, зрозумілою для того часу.
Учасники олімпіади. До участі в олімпіаді «Юні знавці Біблії» запрошуються діти дошкільного віку, учні 1-11 класів загальноосвітніх шкіл, учні професійно-технічних училищ та студенти вищих навчальних закладів України, переможці відповідних шкільних та регіональних предметних олімпіад, які вивчають предмети духовно-морального спрямування: «Етика», «Основи християнської етики», «Християнська етика в українській культурі», «Етика: духовні засади», «Людина і світ», «Людина і суспільство», «Релігієзнавство» та інші предмети духовно-морального спрямування.
Мета олімпіади: духовно-моральне виховання дітей та молоді на біблійних цінностях.
Завдання олімпіади:
§ підвищувати інтерес дітей і молоді до систематичного читання Біблії та її використання у повсякденному житті;
§ спонукати дітей та молодь будувати свій світогляд, характер і поведінку на християнських моральних цінностях;
§ сприяти консолідації сім’ї, школи та церкви у духовно-моральному вихованні молоді;
§ інформувати педагогічну громадськість, батьків про предмети духовно-морального спрямування.
Наукові підходи:
§ особистісно-орієнтований підхід розглядає людину як неповторне творіння Боже;
§ діяльнісний підхід передбачає активне залучення конкурсантів до різних видів діяльності: підготовки малюнків та аплікацій, співу, декламування, написання творчих робіт, есе, моделювання життєвих ситуацій та їх вирішення на основі Біблії;
§ компетентнісний підхід, відповідно до якого конкурсанти мають не лише читати Святе Письмо, бути обізнані зі змістом Біблії, але й продемонструвати її використання у повсякденному житті і спонукати до цього інших;
§ синергетичний підхід об’єднує зусилля педагогів, конкурсантів та Бога у процесі духовно-морального виховання.
Наукові принципи:
§ принцип теоцентризму розглядає Бога як Джерело моральних цінностей;
§ принцип біблійної основи має на меті використання Біблії як Слова Божого, спільного для всіх християн;
§ принцип міжконфесійності передбачає залучення до участі в олімпіаді представників різних конфесій, об’єднаних спільністю християнських моральних цінностей;
§ принцип добровільності має на меті добровільну участь дітей та молоді в олімпіаді і відповідне прийняття на себе певних зобов’язань;
§ принцип доступності передбачає зрозумілість завдань олімпіади та їх відповідність віковим особливостям учнів;
§ принцип зв’язку навчання з життям має на меті актуальність завдань олімпіади, їх зв’язок із життєвими ситуаціями і підготовку дітей до використання біблійних знань на практиці.
Наукові методи:
§ метод ілюстрування – передбачає використання виражальних засобів: малюнків, аплікацій, віршів, пісень, а також досвіду учнів, проектів для демонстрації духовно-моральних істин;
§ метод розповіді використовується для повідомлення про зміст малюнків та аплікацій;
§ метод пояснення (усного чи письмового) застосовується для обґрунтування ролі Біблії у власному житті, поведінки дітей у різних життєвих ситуаціях, значення релігії в особистому житті;
§ метод проектів – передбачає виконання учасниками олімпіади тривалих соціально значимих завдань, які передбачають надання допомоги іншим людям;
§ ситуативний метод використовується для розв’язання актуальних життєвих ситуацій;
§ метод тестування має на меті перевірити знання учасниками олімпіади змісту Біблії.
До складу журі входять богослови, релігієзнавці, психологи, педагоги, вихователі дошкільних навчальних закладів, вчителі шкіл, викладачі ВНЗ з предметів духовно-морального спрямування.

Конкурсні випробування для учасників
X Всеукраїнської олімпіади «ЮНІ ЗНАВЦІ БІБЛІЇ-2017»



тема 2017 року:
«біблія про сімейні цінності і взаємини у сім’ї»


«Діти, слухайтеся своїх батьків у Господі, бо це справедливе! Шануй свого батька та матір це перша заповідь з обітницею, щоб добре велося тобі, і щоб ти був на землі довголітній! А батьки, не дратуйте дітей своїх, а виховуйте їх в напоминанні й остереженні Божому!» (До Ефесян 6:1-4)
(до «Міжнародного дня захисту дітей» та «Всесвітнього дня батьків» – 1 червня)

 27-28 квітня 2017
Для учнів 10-11 класів загальноосвітніх шкіл та студентів ВНЗ:
1. Виконати вдома дослідження Святого Письма на тему: «Духовно-моральні підвалини життя християнської родини». Подаємо приклади сімей зі Святого Письма: подружжя Адам і Єва (1М 1:27-28; 1М 2:18; 1М 2:23-24); Авраам і Сарра (Буття 12-18; Буття 21); Ісак і Ревека (Буття 24; 25:19-28); Рут і Боаз (Рут 2-4); Захарій і Єлисавета (Лк. 1:5-25; 39-45; 57-80); Марія і Йосип (Мт. 1:18-25; 2) тощо.
Для повноти аналізу додатково використовуйте й інші вірші з Біблії: Еф. 5:22-33; 6:1-4; Кол. 3:20; Рим. 12:10; Мт. 6:15; Як. 2:26; Лк. 6:31; 1 Кор. 13:1-8 тощо.
Обсяг домашньої роботи: 4-6 стор.

2. Під час Олімпіади представити виконану роботу. А також висловити власні міркування щодо роздумів: «…Кожна з цих сімей мала свої випробування і проблеми, але була щасливим подружжям, бо основою, на якій вона будувалась, був Бог. Він був їх ціллю, суддею, паном, авторитетом, надією і любов’ю… В майбутньому я хочу аби у моїй власній сім’ї панувала атмосфера …. Для цього я ….»
Час для виступу: 7-10 хвилин.

3. Розв’язати актуальні питання духовно-морального змісту на сімейну тематику, запропоновані членами журі.
4. Виконати під час Олімпіади письмовий тест на знання Святого Письма.

Додаткова інформація

І. Дорослим дозволяється консультувати дітей, але не виконувати за них роботу. Це конкурс дітей, а не дорослих. У роботі слід зазначити прізвище консультанта.

ІІ. Творчу роботу (малюнок, аплікацію, тощо) надсилати в електронному вигляді: сканований варіант або електронну фотографію у форматі JPEG.
Підпис творчої роботи: прізвище, ім’я автора; клас; повна назва школи; область (Шевченко Петро, 2 клас, Дрогобицька гімназія, Львівська область) – щоб не псувати роботу, підпис можна зробити на зворотньому боці.

ІІІ. Дослідження оформити в редакторі Microsoft Word; шрифт Times New Roman; розмір шрифту – 14; інтервал – 1,5.

IV. Електронний варіант роботи (малюнок, аплікацію, дослідження) надсилати на e-mail: christian.lab@oa.edu.ua до 01 квітня 2017 року.

V. Заявку на участь підготувати на кожного учасника окремо та надсилати на e-mail: christian.lab@oa.edu.ua до 01 квітня 2017 року.
Оргкомітет приймає заявку не більше як на одного учня із однієї паралелі навчального закладу.

VІ. Письмовий тест на знання Святого Письма виконують всі учасники під час Олімпіади.

VІІ. Початок Олімпіади о 10 год. 27 квітня та 01 червня 2017 року.

VІІІ. Адреса: науково-дослідницька лабораторія християнської етики, психології та педагогіки Національного університету «Острозька академія», вул. Семінарська, 2, м. Острог, Рівненська область, 35 800

IX. Оргкомітет: тел. 067 104 5737, Власова Світлана Борисівна



Положення про проведення обласного Фестивалю  «Сходинки духовності»



I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Це Положення визначає порядок проведення обласного фестивалю «Сходинки духовності» (далі – Фестиваль).
1.2. Фестиваль проводиться серед загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, шкіл-інтернатів області, в яких викладається предмет чи проводяться факультативи, курси з предметів морально-духовного спрямування: «Християнська етика в українській культурі», «Основи християнської етики», «Етика духовні засади», «Біблійні історії та християнська етика» та інші. 
1.3. Організатор Фестивалю: Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, громадські організації та релігійні конфесії.
1.4. Фестиваль проводиться 1 раз на рік на добровільних засадах і є відкритим для загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, професійно-технічних навчальних закладів області усіх форм та типів власності.
1.5. Фестиваль проводиться з метою забезпечення морально-етичного виховання учнівської молоді, подолання морально-духовної кризи суспільства, поєднання зусиль держави, громадянського суспільства, Церкви у створенні високодуховного середовища через популяризацією основ християнського світогляду.
1.6. Основними завданнями Фестивалю є:
популяризація впровадження предметів та  курсів морально-духовного спрямування;
ознайомлення з основами християнського світогляду, християнськими духовними морально-етичними і культурними надбаннями українського народу в літературі та мистецтві;
формування моральних норм і цінностей на основі традиційного для України християнського вчення.
1.7. Інформація про проведення Фестивалю розміщується на  офіційному веб-сайті Департаменту освіти і науки Сумської державної адміністрації.
1.8. Під час проведення Фестивалю обробка персональних даних  учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
II. Учасники Фестивалю
2.1. Учасниками Фестивалю можуть бути колективи загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, професійно-технічних навчальних закладів області усіх форм власності та типів підпорядкування, в яких викладається предмет чи проводяться факультативи, курси з предметів морально-духовного спрямування: «Християнська етика в українській культурі», «Основи християнської етики», «Етика духовні засади», «Біблійні історії та християнська етика» тощо. 
2.2. Учасники Фестивалю мають право після завершення кожного етапу ознайомитися з експертною оцінкою журі.
III. Терміни та порядок проведення Фестивалю
3.1. Для проведення Фестивалю створюється організаційний комітет із представників Департаменту освіти і науки Сумської державної адміністрації, релігійних конфесій та громадських благодійних організацій.
3.2. Фестиваль проводиться в чотири етапи:
перший етап у загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах та школах інтернатах до 10 квітня;
другий етап проводять районні, місцеві органи управління освітою та надають матеріали до Департаменту освіти і науки Сумської державної адміністрації (списки учасників, розгорнута програма виступів, музичний супровід, відеозапис фрагментів програми, світлини) до 30 квітня; 
третій етап - обласний (заочний) проводиться організаційним комітетом Фестивалю, який аналізує матеріали, подані на конкурс, та визначає 10 кращих колективів для участі в обласному етапі до 10 травня;
червертий етап – обласний Фестиваль-огляд проводиться до 30 травня в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
IV. Журі Фестивалю
4.1. Для оцінки конкурсних матеріалів створюється журі, склад якого  визначається та затверджується наказом відповідного органу управління освітою.
4.2. Журі Фестивалю  складається із семи осіб: голови, секретаря та п’яти членів журі.
4.3. До складу журі можуть входити працівники органів управління освітою, педагоги-практики, представники громадських організацій та релігійних конфесій (за згодою), працівники юстиції (за згодою).
4.4. Журі очолює голова. Голова журі організовує роботу членів журі, проводить засідання журі, затверджує список переможців.
4.5. Секретар журі приймає роботи, оформляє протокол проведення засідань журі, узагальнює інформацію та готує звіт про проведення Фестивалю.
4.6. Журі визначає переможців Фестивалю.

V. Програма Фестивалю 
5.1. Учасники Фестивалю представляють програми у наступних видах:
художня і фольклорна творчість;
хорова, сольна, ансамблева пісня;
інструментальне виконання; 
поетичне читання;
театралізовані постановки.
5.2. Програма повинна відповідати меті Фестивалю.
5.3. Тривалість виконання конкурсної програми – до 15 хвилин.
          5.5. Матеріали, подані на конкурс, не повертаються.

VI. Порядок визначення переможців Фестивалю
6.1. Переможці четвертого етапу фестивалю визначаються з кожного виду програми, як колективи, так і окремі учасники.
6.2. При визначенні  переможців враховується:
відповідність заданій тематиці та меті Фестивалю;
якість виконання та артистизм;
жанрова різноманітність програми;
художнє оформлення.

VII. Нагородження переможців
7.1. Переможці I та II етапів (шкільний, районний, міський) Фестивалю нагороджуються дипломами навчально-виховних закладів, місцевих органів управління освітою, переможці IV (обласного) етапу Фестивалю нагороджуються дипломами Департаменту освіти і науки Сумської державної адміністрації та цінними подарунками за кожен вид програми.
7.2.Результати обласного конкурсу узагальнюються та оприлюднюються на сайті Департаменту освіти і науки Сумської державної адміністрації.
VIII. Фінансування Фестивалю
8.1. Фестиваль є некомерційним заходом, вступний внесок не передбачений.
8.2. Витрати на проведення Фестивалю та забезпечення його переможців цінними подарунками здійснюється за рахунок коштів релігійних конфесій, громадських благодійних організацій, спонсорів та інших джерел, не заборонених законодавством.



Немає коментарів:

Дописати коментар